Mi lesz a gyermekem, ha nagy lesz?

Mi lesz belőle, ha nagy lesz?

– teszi fel sok szülő a kérdést, amikor gyermeke jövőjére gondol, hiszen szeretné, ha sikeres felnőtt válna belőle.

Különösen nehéz ez a téma, amikor egy gyermek valamilyen tanulási nehézséggel, diszlexiával, figyelemzavarral, vagy más elakadással küzd, ami miatt a benne rejlő képességek nem tudnak megfelelő mértékben megnyilvánulni.

Egyre sürgetőbbnek érezhetjük, hogy a kérdésre megtaláljuk a választ, amikor elérkezik az iskola- és tagozatválasztás, vagy a pályaválasztás ideje, illetve az iskolán kívüli tevékenységek széles köre közül kell kiválasztani a megfelelőt.

Na de hogyan is kezdjünk neki, és mégis mi kell ahhoz, hogy örömteli és eredményes jövőt teremtsünk gyermekünk számára?

Néhányan már gyermekkorban határozott elképzeléssel rendelkeznek arról, mivel szeretnének foglalkozni felnőttként. Sokaknál ez csak később, felnőttkorban kerül felfedezésre. Sőt vannak, akik sosem találnak rá arra a tevékenységre, amiben igazán tehetségesek.

Pedig mindenkinek van legalább egy olyan képessége, ami az ő egyedi, csak rá jellemző „szuperereje”.

 Amit fel kell fedezni, ki kell bontakoztatni, sok gyakorlással csiszolni, finomítani kell, hogy végül a sok munka meghozza a gyümölcsét.

Ez a különleges képesség sok esetben valamilyen hobbi, szenvedély során kerül kiaknázásra, ami később akár hivatássá is válhat. Sőt az is lehet, hogy ez egy olyan területen mutatkozik meg, amiben eleinte sok kudarcot át kell élni, míg végül valami maradandó, kimagasló eredményt érünk el benne, mint ahogy a diszgráfiával küzdő Agatha Christie példája is mutatja.

Azt gondolom, hogy szülőként a legtöbb, amit tehetünk, hogy minél több tanulási, tapasztalási lehetőséget teremtünk gyermekünk számára, amely során fel tudja fedezni, melyek az ő erősségei, mi az a terület, amiben ő ki tud bontakozni, ki tud teljesedni és ami a legfontosabb: mi az, amiben örömét leli.

Amiben lehetősége van feszegetni a saját határait, így megélheti a valódi sikert:

az önmaga meghaladásából fakadó siker érzését.  Ami által később olyan tevékenységet végezhet majd, amit a japánok ’ikigai’-nak hívnak: ami célt és értelmet ad a mindennapjainak. Hagyjuk őt menni abba az irányba, ami felkelti a lelkesedését.

Bármit is válasszon majd, ezen az úton kísérjük, támogassuk, biztassuk őt!

Ha elesik, segítsünk neki felállni és továbbmenni. Segítsünk neki tanulni a hibákból és megérteni, hogy a kudarcok a fejlődés velejárói. Ezáltal biztosítjuk számára azokat az alapokat, amelyre építve megteremtheti majd azt a jövőt, ami a legnagyobb megelégedést hozza el számára.

Kivé válhat a gyermekem? Mi az, amiben ő igazán tehetséges? Mi mindenre lenne képes, ha képességei maximumát használná?

Az egri KogniFitt Tanulási Központban segítünk közelebb kerülni a válaszhoz. Hiszünk abban, hogy mindenkiben ott a bajnok, a zseni, az a különleges szupererő, ami felfedezésre és kibontakoztatásra vár.

Központunkban a tanulási képességek fejlesztése révén azon dolgozunk, hogy minden gyermek a lehető legtöbbet hozhassa ki önmagából!

Keressen minket, jelentkezzen egy személyes konzultációra!