Amikor tanszereket vásároltunk a kisiskolás korú gyerekeinknek, a feleségem mindig nagyon figyelt arra, hogy szép füzeteket vegyünk.
Olyanokat, amiket szívesen pakol be a táskába a gyerek, amiket szívesen nyit ki. Szép tollakat, ceruzákat vegyünk, szép tolltartót, „menő” táskát… olyan cuccokat, aminek a birtoklása, használata pozitív élményt nyújt a gyereknek. Arra is figyelt, hogy szépen bekötött könyvekkel, füzetekkel induljon a tanév. Mondhattam én bármit az árakról, a takarékoskodásról, meg arról is, hogy a tankönyvek és a füzetek saját borítója önmagában szép, akkor is bekötötte ezeket átlátszó borítóba, mert „fontos, hogy később is szép legyen…”
Sok szülőnek és gyereknek más jut az eszébe, amikor tanszereket vásárolnak.
Nagyon sokan vannak, akiknek leginkább az, hogy milyen sokba kerül…
Vannak, akiknek pedig az, hogy megint kezdődik… Megint kezdődik a kínlódás.
A végeláthatatlan nyűglődés az olvasással, az írással, a házi feladattal.
Akiknek a szép könyvekről inkább az jut eszébe, hogy nem megy az olvasás. Hogy lassan, akadozva olvas a gyerek. Hogy gyakran nem is érti, amit olvas. Nem érti az olvasmányt, a feladatot! A könyv szép, a szülő több tíz év távlatából is fejből tudja a verset, a neveket, a dátumokat, de gyereknek nem megy! És jön az ismétlődő kérdés: miért nem megy?
Akiknek a szép ceruzákról, tollakról, füzetekről pedig inkább az jut az eszébe, hogy a gyerek csúnyán ír.
Hiába a vonalak, tele vannak a füzetek ákombákom betűkkel, szavakkal, helyesírási hibákkal.
Pedig annyiszor gyakoroltak már…
Vannak, akiknek az iskolán kívüli elfoglaltságokról az edzések, a zenetanulás, a különórák jutnak az eszébe. Sok szülőnek és gyereknek pedig az, hogy fejlesztőpedagógushoz, korrepetálásra kell majd járni, többet kell az írást, olvasást gyakorolni, hogy a jobb szövegértésért, a szebb írásképért, a jobb helyesírásáért, matek eredményért otthon is majd órákat kell küzdeni a tananyaggal és a gyerekkel…
Vannak, akiknek a diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia vagy az ADHD jut az eszébe.
Sok szülőnek és gyereknek nem jut eszébe, mert nem is hallott róla, hogy az eddig idézett gondokkal nem is számítanak kivételnek, mert manapság - a tanulmányok szerint - minden negyedik gyereknek van valamilyen tanulási nehézsége (köztük vannak azok is, akik komoly tanulási zavarral küzdenek)!
Egyre többen találkoznak a tünetekkel, de csak kevesen tudják, hogy ezeknek a problémáknak a 80%-a a kognitív képességekre vezethetők vissza.
Az a tudományra vár, hogy feltárja ennek az okait (bár többet már ismernek), de vannak, akiknek egy idő után mindegy az ok!
Sok szülőnek és gyereknek inkább az jut az eszébe, hogy bárcsak lenne valamilyen megoldás!
Mindezeken a tanulási nehézségeken mi is átmentünk – a gyermekünk is és szülőként mi is. Nagyon elszántak vagyunk, hogy a jó hír minden érintetthez eljusson: sokaknak van megoldás! Nagy megtiszteltetés, hogy megkaptuk a lehetőséget és nagy öröm, hogy elhozhattuk Egerbe! Most már a Heves és Nógrád Vármegyékben élőkhöz is közelebb van a segítség! A Gibson teszttel felmérjük, a BrainRx programmal pedig javítjuk a képességeket!
Megértéssel és szeretettel várjuk az érdeklődőket!
A KogniFitt Tanulási Központ vezetője